perjantai 26. lokakuuta 2012

Mökkeilyä


Heiissan:) Eli en oo nytte postannu mtn pitkään aikaan kun kone sano sopimuksen irti mutta tänään pääsin tänne Saaralle kirjoittelemaan:))
Syyslomalla lähdettiin Nuuttin ja Ninnin kanssa mökille Puumalaan!
Nuutti juoksi heti autostapäästyä  suoraan uimaan ja olisi voinu vaikka puluta siellä koko päivän!!!
Ninnikin (JOPA) uskaltautu kastella turkkinsa:))!!! Koirat nautti olostansa kun saivat olla päivät pitkät vapaan pihalla ja tulla halutessaan sisälle.



Tällä kerralla oli kamera joka päivä mukana missä sitten olinkin niin sai  aina paljon kuvia otettua:) Tosiaan iphonella otettuja niin ei vältämättä mitään maailmanparasta laatua:(















Nuutti ja Ninni olivat niin likaisia ja haisivat ihan hirveiltä mökkireissun jälkeen!
Joten jynssättiin äidin kanssa kaikki mökki hajut ja pölyt pois!


Ninniltä loppuivat vihdoinkin juoksut niin Nutti pääsi taas kotiutumaan mummolasta! Ja agilitykin sai taas jatkua ! :D Viime treeneissä tehtiin viskikäänöstä tai jotain viski sanalla alkavaa agility ohjausliikettä... Ninni meni hyvin ja minäkin muistin radan hyvin ja ohjauksetkin sujuivat aika mallikaaseen tapaan:) -ida


Unohdin mainita äskösessä postauksessa laivamatkan syytä eli tässä se olisi:
Saro oli tällä viikolla Tallinnan Rakvere national dog show:ssa näyttelyissä. 
Itse en siellä ollut mukana, mutta tässä Saron tulokset: 
Ex1, CQ, Vet-CC, BOB-Vet, Best Bitch 2 + BIS-Vet 2 (Englanniksi siis) 
Ja hyvinhän on taas mennyt :) Aneridee Rainbow Glitter<3 glittering again :)-saara 



Talvea odotellessa

Juu eli postaustaukoa on nyt ollut molemmilla, mutta nyt saatte postauksia kaksin kappalein :)

Mä niin rakastan tätä ilmaa! Ajattelin tossa lenkille lähtiessä ottaa kameran lenkkiseuraks, mutta katin villat! Kun olin päässyt kuvaus paikalle niin eikun koko taivas alkaa sataa. Suna ei tästä hrveesti innostunu ja Saro ei tuntunut välittävän. Saro oli ihan väsynyt laivamatkan jäljiltä ja oli vaa nukkunut koko päivän. Kuitenkin kun annoin niiden juoksennella vähän vapaana niin Saro innostui juoksemaan keppejä kiinni :)
Tänään aamulla oli ihana herätä kun maa oli jo ihan valkoinen! Odotan innolla että pääsen kuvailemaan Saroa ja lunta. Saro tykkää lumesta :)

Tässä kuitenkin muutama otos :)




Ja kerron nyt vielä että olen liittynyt HSKY:n jäseneksi ja päästään siten treenaamaan agilityä ehkä vähän useammin :)

tiistai 25. syyskuuta 2012

Likkaporukalla liikenteessä

...ja tästähän ei ikinä mitään kovin hyvää seuraa :)
Eli ekaa postausta tässä väännetään, kun on blogin ulkoasu saatu valmiiks, vaikkakin vielä pientä hienosäätöä tarvitaan (Nuutin ja Ninnin sivut yritetään saada mahd.  nopeasti valmiiksi)

Ja sitten itse tekstiin:
Likkaporukalla siis oltiin liikenteessä, koska meidän jengin jätkä on viettämässä mökkielämää Puumalassa. Siellä herra saa tehdä kaikenlaisia koirantöitä ja autella talonväkeä töissä.
Elikkäs meidän (minun ja Idan) mukana kulki Suna&Saro ja Ninni. Agi-hallilla siis oltiin treenaamassa itsenäisesti ja rata näytti kutakuinkin tältä:



Ihan vain selvennykseksi :)



Ida oli tätä rataa tunnilla jo treenanut ja toimi meille esimerkkinä. Rata oli tosi kiva ja sitten päästiin siihen tekemään omiakin sovelluksia (ei siis pelkäästään mun kohellus-sovelluksia vaan ihan esteiden muutteluita ym. :). Vähän oli laiskaa porukkaa meillä mukana, johtuiko sitten ilmasta, radasta... ei tiedä, mutta aika hyvin se kaikilla sujui, niin jopa meidän vanhuksella Sarolla joka näyttikin olevan oikein innoissaan radasta, kunhan juusto juoksi edellä ;) Ja täytyi yrittää olla mahdollisimman selkeä liikeissä jotta Saro ne ymmärtäisi kun ei olla mitenkään agilityyn paneuduttu muuten kuin hyppy, kiipee ja muut perus jutut.
Ninni, tavalliseen tapaan, löysi virtaa lelusta ja Ida siten päätti radan jälkeen heittää Ninnile vinkuhirven, mutta eihän se Ninnille päätynyt vaan katosta roikkuvan riman päälle ja siinä oli sitten naurussa pidättelemistä, kun Ida yritti sitä esteen puomilla törkkiä alas :)

Loppuun vielä kuvia :) 





Ja tässä mainio kuva Idan sähellyksestä....